logo

Elizabeth Sombart si Fundatia Resonannce

Am cunoscut-o pe Elizabeth Sombart in martie 2013, cu ocazia unui Masterclass pe care l-a sustinut la Universitatea Nationala de Muzica din Bucuresti.  A  fost o “intamplare” fericita sa ajung prin Conservator, cu o duminica inainte de masterclass si sa vad afisul. Nu stiam cine este, dar mi-am zis ca daca elevii de liceu pot asista la cursuri, rau nu are cum sa fie daca mergem.( era masterclass gratuit).

Prima impresie, cand a aparut in sala Dinu Lipatti, a fost : wow! ce persoana luminoasa !  Parca intrase Soarele pe usa….si asta nu era din cauza sari-ului alb, pe care il purta, ci din cauza zambetului si a luminii pe care o emana. Daca ar fi sa o descriu in cateva cuvinte, as spune blanda dar ferma, foarte expresiva in cantat dar si extrem de riguroasa in acelasi timp, cu o rabdare fara limite cand preda dar ferma si impunatoare, fara pic de agresivitate.

Cine este Elizabeth Sombart? O pianista din Elevetia, cu radacini prin Romania, care a lucrat destul de mult cu Sergiu Celibidache. In prezent cariera ei cuprinde mai multe directii: concerte date in folosul oamenilor cu probleme (centre de batrani, centre pentru oameni cu dizabilitati, bolnavi de cancer, penitenciare si orice alt loc unde muzica patrunde extrem de greu), concerte sustinute pe scene importante ale Europei si activitatea pedagogica, construita pe principiile lui Celibidache, prin care urmareste sa ajute tinerii pianisti sa se dezvolte. Aceasta activitate se desfasoara prin intermediul fundatiei Resonannce, pe care o conduce si care are sedii in 7 tari importante din Europa.

Masterclass-ul din martie a insemnat deschiderea filialei din Romania, care o are ca presedinte pe Lavinia Dragos.  Activitatea fundatiei consta in cursuri regulate de pian, care se desfasoara din doua in doua saptamani si sustinerea unor concerte in folosul oamenilor cu probleme si nu numai. In prezent sunt 10 elevi activi si alti cativa pasivi, care beneficiaza de un curs de pian individual si un curs de grup unde se preda fenomenologia muzicala.

 

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *